پایان نمایشگاه کتاب و آغاز رکود در بازار نشر
رهنمایی در بیان تجربه توزیع کتاب بعد از نمایشگاه اظهار کرد: در این
روزها که به کتابفروشیها مراجعه میکنیم، مدیران کتابفروشیها میگویند
شما دهمین ویزیتوری هستید که امروز به کتابفروشی آمده اما هنوز یک مشتری
هم به فروشگاه سر نزده است. قطعا آنها سفارش ندارند و حتی به لیست فروش هم
توجه نمیکنند.
مدیر اجرای شرکت پخش کتاب ققنوس با اشاره به اینکه دلیل رکود در بازار کتاب
فقط نمایشگاه نیست، ادامه داد: اگر زمان نمایشگاه هم تغییر کند. در ایجاد
این رکود، شروع فصل امتحانات نیز نقش بهسزایی دارد. همچنین در برج 9 و 10
هر سال رکود داریم. اواخر شهریور، مهر و آبان عمدتا بازار خوبی برای نشر
نیست. فروردین هم در بازار نشر مقداری رکود داریم.
وی گفت: نمایشگاه کتاب تهران در رکود تاثیر زیادی دارد مخصوصا از زمانی که
این نمایشگاه در مصلا برگزار میشود، مکان برگزاری مرکز شهر دسترسی را
سادهتر کرده و عملا کارمان در این ماهها تعطیل میشود.
درباره این سایت